donderdag 21 juli 2011

Dag 20:Key West

Vanmorgen zijn we om 10 uur begonnen aan de reis naar Key West,dat betekent dus 42 bruggen over en een heleboel eilandjes!
Ik dacht eigenlijk dat we zo op Key Largo ( eerste key) zouden zijn,maar het duurde nog 2 uur voordat we daar waren.
Key Largo was echt wel een grote Key waar we een tijdje hebben gereden,verder is het echt een hele leuke tocht om te rijden,ik vond het echt heel tropisch ook en weer totaal anders als Miami.
We zijn gestopt op Marathon Key en hebben daar even bijBurger King gegeten en daarna zijn we nog een keer gestopt op Big Pine Key bij Bahia Honda State Park,volgens het boekje van Florida is daar het 2e mooiste strand van Amerika.
Het was idd een mooi strand,wel smal,alleen lag er erg veel zeewier in het water,dat was wel jammer.
Ik vond het zeewater ook echt TE warm!! En dat zeg ik,die het altijd koud hebt,maar dit water was net zo warm als het bad waar ik thuis in ga en dat in die hitte,dan is het water dus niet zo lekker,haha.
Verder zijn we daar echt lek geprikt door de muggen,dat was echt niet normaal!Ik ben ook nog de anti- muggenspray vergeten...
Om half 4 kwamen we aan bij ons hotel in Key West,we hebben gewoon een Days Inn geboekt,het is toch maar voor 1nacht,maar de kamer is netjes en schoon en we slapen voor het eerst met z'n vijven bij elkaar,dus dat is ook wel leuk voor een keer.
'S avonds zijn we richting Duvals Street gegaan,wat is dat gezellig zeg,het is een lange straat helemaal vol met barretjes,restaurants en winkels en alles met terrasjes en live muziek,echt heel leuk.
We hebben in die straat ook ergens gegeten en zijn daarna naar de zonsondergang gaan kijken,dat is echt een must,want het schijnt een van de mooiste zonsondergangen te zijn.
Het was dus ook echt heel mooi en gezellig,overal muziek en straatartiesten,ik kan helaas nu alleen geen foto's plaatsen,want ik heb hier geen pc bij me,dus dat komt morgen wel!
Daarna zijn wel nog even naar Southpoint gereden,dat is het meest zuidelijke puntje van Amerika en ligt dichter bij Cuba dan bij Miami en daar zijn we ook op de foto gegaan,het was alleen al donker,dus daar gaan we morgen bij daglicht ook nog even heen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten